Ursäkta uppdateringen!


Under hela gårdagen så har jag haft min lilla son hemma! Och därför har jag inte riktigt haft tid att sitta och blogga. Jag förstår att det är jobbigt, men vissa saker måste ibland gå före mina kära läsare som ökar dramatiskt. Kommentera gärna inläggen!


Jag fick även igår sällskap av min sons oerhört bittre gudfar, Moffa som också är välsignad med den "otroliga" förmågan att störa sig på olika ting i den vanliga vardagen.

Bland annat så såg vi igår att stor filmen vi alla här väntat på, likt skoltrötta ungdommar inväntar ledigheten. Stunden är nu kommen för våra familjer att än en gång få ligga dubbelvikta av skratt upptravade i stora högar i biosalongen. Våra liv kommer att beröras, berikas och vårat intellekt kommer att öka avsevärt. Snart har den äntligen premiär, Götakanal 3!

Allvarligt talat jag förstår att när man omkring 10-20 år efter man har släppt en riktig stor film kan vilja skapa en uppföljare till denna film. Och ja den idén både uppskattas och säljer! Men det finns inget värre än när man en tredje gång ska försöka pressa fram de sista riksdalerna ur filmen. Och när man dessutom ska sätta Magnus Härenstam, i någon smörig intervju med expressen, där han pratar om Götakanal som en svensk rättighet? Undra vad för genial och nyskapande idé dem hade den här gången? Ett race på Göta kanal kanske?

Tyvärr Sverige säger jag! Vi hade inte ens tur med vädret den här gången!
P.S. Undra om Wallander 137 kommer ut i år? Är redan spänd av förväntan!

Känner mig så inspirerad av trilogier idag så jag kör en även jag:
Fuck svenska film industrin, fuck Wallander. Men mest av allt fuck Götakanal 3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0