Drar igång det här

Allvarligt talat så funderar jag seriöst på att börja blogga!
Jag har haft min blogg i över ett år och knappt orkat skriva i den.
Jag har aldrig tidigare förstått meningen i att lägga upp sina känslor och sin dagbok till andras beskådning.
Och det gör jag fortfarande inte. Så det kanske är det som är meningen:)
Men vad fan om det på något vis skulle berika andra människors liv att sitta och fördriva tiden med att läsa om mitt sura liv som att dem inte har fullt upp med att leva sina egna så^^ Fine jag delar med mig av en bit eller två.

Jag sitter just nu instängd för mig själv medans morsan springer runt febrilt i min lägenhet och eldar rökelser och spelar medial musik och försöker hamna i rätt stämmning för kvällens cirkel. ( Hon är ett medium). No offence morsan du är allt för söt du :) ganska mysigt att ha henne i närheten faktiskt!

Och så började jag fundera över bloggar och bloggare, seriöst hur korkade är vissa människor. Dem blottar sitt liv på internet där det sitter 300.000 idioter  som får full tillgång till det man skriver och dokumenterar. Sen helt plötsligt när folk undrar vad dem håller på med, eller i fråga sätter vad dem håller på med, då skriver dem ytterligare ett inlägg där dem har mage att klaga på att folk läser och har egna åsikter om vad dem läser? Herregud förväntar man sig verkligen att folk ska sitta och läsa det man skriver objektivt och neutralt? Lär er ta lite kritik nu för fan...

När man skriver något och lägger upp det på internet så är man dum i huvudet!
Och här sitter jag!

Jag har bestämt mig för att helt ändra spår på min blogg istället för att slänga upp en deprimerad text då och då för att man är lite deppig. För att man tillexempel har varit med om en svår separation, inte alltid har möjlighet att träffa sin son så ofta som man önskar, är arbetslös eller dylikt. Så ska jag starta en blogg där jag bara ska klaga på allt. Det är ändå det jag är bäst på! Inget ämne kommer att få bli lämnat i fred. Jag ska analysera och kritisera allt!

Jag tänkte precis sluta skriva när jag insåg att det antagligen inte finns något bättre sätt att starta en blogg där man ska klaga på allt än att inleda det hela med att klaga på själva bloggandet. Fuck blogg! Nu kör vi!

// Icchay

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är fantastiskt att du börjat blogga igen, har faktiskt saknat att läsa om allt som du stör dig på i din vardag haha! Kör hårt.



Puss

2009-05-19 @ 19:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0