Cyckel hjälm

Ja jag kan ju inte sluta klaga riktigt än!
Jag satte mig framför datorn här om dagen, hade tråkigt bestämde mig för att kolla upp
vad som händer och inte händer i eskilstuna. Googlar och tar mig in på ekuriren.se.

Bla bla bla... skottlossning nyfors... bla... Alkis huggen torshälla bla bla bla.... Inget ovanligt,
när jag helt plötsligt snubblar över något riktigt intressant. Någon dum kärring har skickat in
någon värdelös insändare där hon klagar på att dem har bestämt sig för att avskaffa gratis
cyckelhjälma
r, till års kurs 4...

Hennes insändare såg typ som så här... "Ja nu har tydligen våran regering bestämt sig
för att ta bort gratis utdelningen av cyckelhjälmar till våra barn. Varje vecka läser man om att
barnen blir mer och mer överviktiga bla bla bla... Jag förstår att regeringen vill spara in pengar
Men varför tar man inte bort busskorten istället? Med vidare argument som---> cyckelhjälmar
räddar liv. Barnen måste cyckla mer och hej jag är totalt hjärndöd.......

Allvarligt har ni någon gång sett en unge bli transporterad till skolan i en cyckelhjälm?

Då börjar jag genast tänka på dem som går i skolan tillexempel i Kjula, och sen ska börja skolan
7an i skiftinge det är en sträcka på säkert 4 mil ska dem cyckla fram och tillbaka till skolan?
Och sedan kan man spekulera vidare föräldrar som har råd att köpa en cyckel till ungen
men inte en cyckelhjälm bör inte dem skjutas? Och vad ska en riktigt fattig förälder göra
som bor 2 mil från skolan som inte har råd att betala 1,200:- för ett busskort? Eskortera barnet
på ryggen?

Tar ni bort något som är gratis så blir svensson arg.

Vi avslutar det här likadant Fuck cyckel hjälm.

Tar ni bort något som är gratis så blir svensson arg!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är fan inte ok att ta bort saker som är gratis ;)



haha, så himla överskattat vafan har man råd att ge ungen en cykel så köper man väl en hjäälm också annars kan de väl va! vi är nog allt för bekväma med att allt skall vara billigt helst gratis.

2009-05-19 @ 19:21:01
Postat av: Albin

Jaadu jag vet inte vad jag ska säga, men du e bäst Icchay!

2009-05-19 @ 19:24:00
URL: http://albingoespink.blogg.se/
Postat av: Alechandro

hahahah så jävla w0rd på det där xD

2009-05-20 @ 02:02:09
Postat av: Nathanael "Nathe"....

Tjena, Hört att du fått unge, Hur går det? Pallar du trycket eller? Sömnlösa nätter;)?



Verkar vara rätt bitter och störa dej på allt möjligt, Skönt endå!

Gillar att du avslutar allt med "FUCK det där"

2009-05-22 @ 15:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0