Utopia!

Jag lever i en värld som inte liknar något annat.
I min värld lever alla som att tiden har stannat.
Våra vapen sprider växter, och krig skapar ängar.
Vår lycka gör oss rika, och vi skiter i pengar.

Till min värld finns ingen nyckel eller inträdesavgift.
Lev efter detta och se det som inbjudningsskrift.
Bli verken arg eller ledsen, bara lev i harmoni.
Alla skapar tillsammans, den värld vi har att leva i.

Finns det inget våld, så är allt rätt och inget fel.
Var alltid lika ärlig, glöm bort allt falskspel.
Se aldrig ner på någon annan dem gör dig till dig.
Och jag ser aldrig ner på dig, för du gör mig till mig!

Jag förstår att det kan vara svårt,
 att förstå min Utopi.
Men när allting känns hårt,
 byggs det upp en mur av fantasi.

Våra vapen sprider inte växter,
och krig skapar inte ängar.
En poet skriver texter,
Om att vi styrs av våra pengar.

Vi förstör våran jord,
och river ner vår planet.
Snälla lyssna till mina ord,
Vi utrotar de vi kallar mänsklighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0